mandag 16. mars 2015

Audition på Sonja i Reisen til julestjernen mandag 16.3 kl 16.30

Sonjas monolog og to sanger til audition mandag 16.3 i Banken klokken16.30.

En av disse sangene og monologen:

Trollmors vuggesang:

Når trollmor har lagt sine elleve små troll...
og bundet dem fast i halen,
da synger hun sakte for alle sine troll
e vakreste ord hun kjenner;
Ho aj aj aj aj boff,
o aj aj aj aj boff,
ho aj aj aj aj boff, boff,
o aj aj aj aj boff.


So ro, lille mann:

So ro, lille mann,
nå er dagen over
Alle mus i alle land,
ligger nå og sover.
So ro, tipp på tå,
sov min vesle pode
Reven sover også nå,
med halen under hodet

Sonjas monolog:
Sonja (fra høyre)
Å, så trett jeg er. Jeg har gått hele dagen i den dype
sneen. – Undres på om jeg har langt igjen til kongens slott? Det var jo der Julestjernen skulle stå, sa Jule-mannen. Å jo, det er sikkert langt dit ennå. (Gjesper.)
Jeg må frem til julekvelden, for jeg kan ikke narre den snille kongen min, stakkar. Han venter sikkert på meg.
(Setter seg ved en trerot ut til siden. – Gjesper.)
Jeg tror sannelig jeg er søvnig også. (Hodet synker ned på treroten. Hun sovner.)